• OMX Baltic0,57%301,39
  • OMX Riga0,52%868,04
  • OMX Tallinn0,34%1 961,49
  • OMX Vilnius0,56%1 172,25
  • S&P 5000,74%5 525,21
  • DOW 300,05%40 113,5
  • Nasdaq 1,26%17 382,94
  • FTSE 1000,09%8 415,25
  • Nikkei 2251,9%35 705,74
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,86
  • OMX Baltic0,57%301,39
  • OMX Riga0,52%868,04
  • OMX Tallinn0,34%1 961,49
  • OMX Vilnius0,56%1 172,25
  • S&P 5000,74%5 525,21
  • DOW 300,05%40 113,5
  • Nasdaq 1,26%17 382,94
  • FTSE 1000,09%8 415,25
  • Nikkei 2251,9%35 705,74
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,86
  • 25.09.15, 15:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Volkswagen otsib skandaali süüdlasi

Volkswagen korraldab sisejuurdluse, et välja selgitada, kes on vastutav õhusaastetestide tulemuste petmises, kirjutab CNN Money.
Volkswagen võltsis toksiliste heitmete tulemusi
  • Volkswagen võltsis toksiliste heitmete tulemusi
  • Foto: epa
Ettevõte on teatanud, et isikud, kes on vastutavad õhusaastetestide tulemuste võltsimise eest, seisavad silmitsi tõsiste tagajärgedega, samuti lubab Volkswagen teha koostööd Saksa võimudega.
USA keskkonnakaitseamet teatas, et osale 2008.-2015. aastal välja lastud Volkswageni diiselmootoriga autodele on peale paigaldatud tarkvara, mis võimaldas võltsida heitmete tulemusi. Tarkvara tuntakse katkestusseadmete nime all.
Töötajad, kes on selle eest vastutavad, võivad silmitsi seista petmise süüdistusega, süüdi mõistes ähvardab neid suur rahatrahv kuni 360 päevapalga ulatuses ning kuni kümneaastane vanglakaristus. Saksa seaduste kohaselt võib pettuses süüdimõistmise korral vangi minna kuni viieks aastaks, „eriti raskekujuliste juhtumite“ puhul aga ka kuni kümneks aastaks.
Volkswagen on end aastaid nimetanud jätkusuutlikuks autotootjaks ning ettevõtte nii-öelda puhtad diiselautod on olnud ostjate seas väga populaarsed.
INSEADi ärikooli professor Theo Vermaelen ütles CNNile, et Volkswagen on end pidanud „rohelise auto“ ettevõtteks ning kasutanud seda pikka aega oma turundusstrateegiana.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele